Internet-Marketing-Strategie.sk

Univerzita online podnikateľa - naučte sa zarábať pomocou internetu!

Copywriting - keď stačí dať textom inú podobu

Najprv príbeh, potom ponaučenie.


Slepec sediac na schodoch pred budovou mal klobúk, pri ktorom stála tabuľa s nápisom:
"Som slepý, prosím pomôžte mi."
Išiel okolo marketingový poradca a videl, že slepec má v klobúku len pár centov.  Prišiel k slepcovi, hodil mu pár mincí aj on, potom bez slova napísal niečo na druhú stranu tabule a odišiel.

Keď sa poobede vracal a prechádzal okolo slepca, znova sa pri ňom pristavil. Hodil mu znova mince, pričom si všimol, že klobúk je plný peňazí.
Slepec marketingového poradcu spoznal podľa jeho krokov a spýtal sa ho, čo mu napísal na tabuľu.
Marketingový poradca odpovedal:
"Nič, čo by nebola pravda. Len som dal Vášmu textu inú podobu." Usmial sa a odišiel.

Chcete vedieť čo slepcovi prinieslo veľa peňazí? Na tabuli stálo:
"Je jar, ale ja ju nemôžem vidieť."

Príbeh som si požičala (s miernou modifikáciou) z mailu, ktorý koluje Internetom. Je tak veľmi výstižný, že by som tu aj mohla skončiť.

Keď s klientmi tvoríme firemnú webstránku, veľa sa bavíme o textoch a o "písanom obsahu" webu. Je veľmi dôležité ako a čo napíšete na svoju online prezentáciu, na tie kľúčové miesta, kde svojich čitateľov môžete zaujať najviac. A to sú:
  • hlavná stránka
  • slogan
  • nadpisy
  • spodok stránky
  • stabilne zobrazené bočné okná (moduly) Vášho webu.

Ak predávate skrine, môžete napísať napríklad:
Novinka! Pripravujeme skrine na mieru!
alebo
Zväčšíme Vám byt! Skrine na mieru Vám ušetria priestor!

Texty, ktoré robia biznis sú tie, ktoré

  1. pôsobia na city čitateľa
  2. hovoria o čitateľovi

Niekedy stačí tak málo! Niekedy stačí len vymeniť jedno jediné slovíčko: MY na VY.

O copywritingu (umenie ako písať na web) hovoria až 2 rozsiahle kapitoly v RIM balíku


Ako je to u Vás? Váš web hovorí o Vás, alebo o čitateľovi?