Internet-Marketing-Strategie.sk

Univerzita online podnikateľa - naučte sa zarábať pomocou internetu!

Google Trends, Google Insights for Search - nevyhnutné nástroje pre optimalizáciu Vašej webstránky

V čase, keď vytvárate obsah pre Vašu webstránku alebo riešite jej optimalizáciu, nemali by ste vynechať niektoré Google nástroje, ktoré Vám zdarma pomáhajú k efektívnemu výsledku. Dnes si ukážeme 2 z nich: Google Trends a Google Insights for Search.

Možno Vás už nudí sústavné opakovanie dôrazných odporúčaní, aby ste v článkoch pridaných na web používali správne kľúčové slová. Ktoré sú ale TIE správne kľúčové slová, ktoré privedú návštevníkov na Vašu webstránku?

Ako Vám môžu pomôcť Google nástroje k zisteniu správneho smerovania Vášho online biznisu?
Na stránke Google Trends  nájdete nástroj, ktorý Vám ukáže trend Vášho kľúčového slova.
Na príklade z prvého obrázka vidieť, že o ubytovanie a dovolenku Slováci majú čoraz väčší záujem. Čiže smerovanie týchto kľúčových slov je rastúce.
Na druhom grafe vidíme, že webdesign hľadajú menej, no SEO má zelenú.

 
 Google Trends



Google Trends


  • Čo to pre Vás znamená?

Google Trends nástroj Vám môže ukázať trendy kľúčových slov, ako sa užívatelia Internetu stavajú k jednotlivým témam, čo ich zaujíma a o čo už strácajú záujem.

Keďže plynutím času čoraz viac ľudí dokáže vytvoriť webstránku, slovo webdesign vyhľadáva čoraz menej ľudí.
V momente, keď už firma má svoju online prezentáciu, potrebujú na ňu prilákať viac čitateľov. K tomu im pomôže (aj) optimalizácia webu, čo je dôvodom, prečo je slovo SEO čoraz viac zadávané do Google vyhľadávača a čoraz častejšie sa toto slovo objavuje v článkoch (spodná časť jednotlivých grafoch - označené ako News reference volume).

Google Trends nástroj Vám umožňuje analyzovať jednotlivé kľúčové slová 

  • podľa štátov,
  • podľa jednotlivých regiónov daného štátu,
  • podľa mesta (v ktorom meste sa najciac vyhľadávalo dané kľúčové slovo - prvých 10),
  • podľa obdobia (posledných 30 dní, 12 mesiacov, celé obdobie alebo určitý rok).

Hoci tento Google nástroj Vám prináša aj ďalšie možnosti pre Vašu analýzu, odporúčam ho kombinovať s ďalším užitočným nástrojom:

Google Insights for Search   

Napríklad:
V Google Trends si pozriete aký trend má kľúčové slovo poradenstvo.
Toto isté slovo zadáte do Google nástroja pre vyhľadávanie (Google Insights for Search) a zistíte, že väčšinou ľudia hľadajú právne poradenstvo, finančné, sociálne a daňové poradenstvo.
V tomto prípade je región, v ktorom dané kľúčové slovo hľadajú znázornené aj mapou.

Porovnanie niekoľkých kľúčových slov môžete v oboch nástrojoch, pričom v Google Trends slová musíte oddeliť čiarkami a medzerou.
Napríklad ak zadáte "auto tuning" alebo "auto, tuning" - je to rozdiel. Veď vyskúšajte...

Zaujímavosťou sú aj výsledky podľa štátov.
Napríklad:
Ak zadáte pre celý svet (all region) značky áut: "ford, nissan", vidíte, že celosvetovo majú obe značky klesajúci trend.
Ak tieto slová prepnete na Slovakia- vidíte, že na Slovensku značku Nissan hľadajú čím ďalej tým menej, a Ford má stúpajúci trend.

Je to dobrý príklad na to, že ak Vaša webstránka je cielená LEN na slovenský trh, musíte si všímať výsledky pre Slovensko (prípadne okolité krajiny) ale pri tom nezanedbajte ani trendy pre celý svet. Je dobré vedieť čo nás čaká o pár rokov....(Undecided sem patrí ironický úsmev s chuťou poplakať si)

Oba spomínané Google nástroje prinášajú niekoľko ďalších možností pre vyhľadávanie.
Kľúčové slová môžete analyzovať celosvetovo, podľa regiónov, medzi obrázkami alebo medzi produktmi a podobne.

Pri druhom nástroji najväčšou výhodou (oproti Google Trends) je hlavne to, že analýza zadaného kľúčového slova Vám prináša aj najčastejšie slovné spojenia, ktoré sú príbuzné s daným slovom.

Napríklad zadáte slovo "ubytovanie" a okrem trendov a ďalších výsledkov získavate aj pomoc vo forme slovných spojení, ktoré pri tvorbe Vášho webu môžete využiť:
- ubytovanie bratislava,
- tatry ubytovanie,
- chata,
- lacné ubytovanie, atd.

Pre slovné spojenie "montované domy" dostávate výsledky príbuzných slov nasledovné:

Google Insights for Search





Dôležité upozornenie!
Ak Vaše kľúčové slovo má v daných Google aplikáciách klesajúci trend, to ešte neznamená, že Vaše podnikanie nemá budúcnosť! Je to len znak toho, že obrat z takých  klientov, ktorí vyhľadávajú na Internete vo vyhľadávačoch budete mať nižší. 

 

 


 

Zaregistrujte sa a získajte ZDARMA


Rýchlokurz
Ako nevyhodiť von oknom 95% z Vašich online príjmov

(23-dnový kurz e-mailom - pomoc pre Vašu úspešnú webstránku)


Po registrácii pre odber rýchlokurzu OKAMŽITE ZÍSKATE aj
eBook: Zákony úspechu v online podnikaní.

* Meno:
* Priezvisko:
* Email: