Odhalenie tajomstva: prečo mám toľko času, koľko chcem
Utorok, 02 Marec 2010 21:18

Začiatkom každého roka píšem o nutnosti určiť si svoje ciele. V priebehu roka ale "pustím" článok aj o plánovaní alebo zadelení svojho času - o tom ako to robím ja, čo sa mi osvedčilo.
Na jeden článok, v ktorom som písala o tom, ako si "robím čo chcem" som dostala zaujímavý email od čitateľa... s výzvou k vysvetleniu. Tak odpovedám....

Správa bola nasledovná:
Dobrý deň pani Monika. Asi si už na mňa nepamätáte. Ja mam tu stránku z papučami. Čítam vaše blogy o online podnikaní. Ako ste časovo nezávislá a dokonca píšete, že si môžete aj celý deň vyraziť z priateľmi. No a na druhej strane píšete o stránke sladká kytica, že musíte najskôr kyticu spraviť a potom odoslať. Som z toho trochu vedľa. Viem podľa seba a hlavne teraz pred Vianocami, že by som si na celý ani pol dňa nemohol odskočiť, lebo objednávky tlačia a treba ich vybaviť. Ako to teda je? Alebo tu stránku mate len tak? Ale zas neverím, že objednávky by ste nemali a zvlášť keď používate podporu marketingu. Viem, že teraz asi zopár noci strávim v práci. Vy nie? S pozdravom D.P.

Tento email prišiel ako reakcia na blog článok Jesenné prázdniny sú tu. Aj Vy musíte nahlásiť dovolenku? (otvorí sa v novom okne)

A v ňom okrem iného píšem:
Ak moje podnikateľské aktivity zoberiem ako celok (ako "prácu" a nie jednotlivé podnikania), stále je to "nebe a dudy".

  • Pracujem naozaj vtedy, kedy chcem. Denný alebo týždenný rozvrh si určím sama.
  • Občas vstávam o 9,00 hod :-), hoci v kancelárii som už o 9,15h.
  • Keď sa rozhodnem ísť nakupovať, tak idem. Keď musím k zubárovi alebo k inému lekárovi, od nikoho si nemusím pýtať povolenie a ani nemusím vyvesiť na dvere, že "prídem o chvíľu".
  • Keď syn príde domov zo školy, som doma a nečaká ho prázdny dom.
  • Keď chcem vidieť priateľov, jednoducho si zavoláme a stretneme sa....doobeda, na obed, alebo hoci aj na celý deň.
  • A keď sa mi vôbec nechce pracovať, tak nepracujem.  Sú dni, keď pracujem len 3-4 hodiny, pričom to neovplyvní moje príjmy.

Tak sa teda pozrime na to, ako to je :-)

Na úvod odpovede by som chcela povedať, že nerada píšem konkrétnosti o sebe. Často prichádza k nedorozumeniam a chválenkárstvo zďaleka nie je moja parketa. Nepotrebujem to, nežijem pre iných, ale pre seba. Som si ale vedomá toho, že do istej miery o dosiahnutých výsledkoch treba hovoriť verejne. Ak sú výsledky pozitívne, ľudí to môže inšpirovať (o závisti dnes nechcem hovoriť :-) ) a ak sú výsledky menej uspokojivé - sú aspoň poučné pre iných.
Aj z tohto dôvodu som odpoveď na vyššie uvedený mail tak dlho posúvala pred sebou. Autorovi mailu som totiž okamžite odpísala niečo v tom duchu, že je to dobrý podnet na blog a keďže to asi zaujíma aj iných ľudí, odpoviem verejne.
Berte teda tento môj príspevok ako "nutné zlo" keď píšem o mojich úspechoch. Chcem len vysvetliť niektoré súvislosti a inak to nejde....

Keď som začínala so sladkými kyticami, nemala som iné podnikania a práve som odišla zo zamestnania, kde som mala "riaditeľský" plat, firemné auto, notebook, aj telefón. Boli to benefity, ktoré mi zrazu nikto nehradil a tak som sa musela veľmi snažiť, aby som svoj životný štandard udržala.
Logicky, že som presedela celé dni v dielni a počas Valentína a cez obdobie promócii som doslovne 2 týždne ani nespala, toľko bolo práce.
Vtedy bola najnižšia cena sladkej kytice 500 Sk a kamaráti ma presviedčali, aby som cenu ešte znížila, aby sa moje kytice dostali k viacerým ľuďom.
Lenže ja som po roku cenu zvýšila na 1 000 Sk a po ďalších 2 mesiacoch na sumu minimálne 1500 Sk za sladkú kyticu.
Takto som ich dostala do úrovne exkluzívny tovar, čo som aj vždy chcela.
A čo sa stalo?

Stalo sa presne to, čo som aj čakala:
Mala som menej práce ale o tretinu viac príjmov. Ak som porovnala príjmy z čias 500 korunových kytíc, tak som mala o tretinu viac času, ak som porovnala čas prípravy kytice, mala som trojnásobný príjem.
Vedela som, že som sa rozhodla správne. Bolo to pred niekoľkými rokmi a dodnes neľutujem.

Medzitým sa spustili moje ďalšie podnikania
s FranchisePortal.sk a tvorba webstránok a moje príjmy začali plynúť aj z iných zdrojov. A neskôr, keď sa spustil aj projekt RIM, pocítila som aj ozajstnú chuť pasívneho príjmu. Tak sa nečudujte, že som reklamu na sladké kytice stopla na každej úrovni (online, offline) a dnes pripravujem kytice len pre tých zákazníkov, ktorí si ma nájdu (vďaka vysokej návštevnosti webu o to nie je núdza) alebo sú to spokojní, vracajúci sa zákazníci.

Všetko ostatné je už len správne zadelenie času. Keďže bol čas v mojom živote, kedy som učila ľudí time management, tak nemám problém ako správne a efektívne zadeliť svoj voľný aj pracovný čas.

Samozrejme aj dnes sú obdobia (ako Valentín a promócie), kedy odsúvam na bok inú prácu a venujem sa len kyticiam, ale sú dni, kedy do dielne vkročím len raz za niekoľko dní.
Na druhej strane milujem svoje aktivity a preto ak "pracujem" cez víkend, je to pre mňa hobby. Necítim to ako prácu. Kamarátke som napríklad v decembri povedala: ...počuj, budem mať "dovolenku" do 11.-ho januára, ak chceš, medzitým ti spravím webstránku".  Prajem Vám mať takú prácu, ktorá Vám nie len peniaze prináša, ale aj maximálne uspokojuje!
Čas šetrím aj tak, že ja napríklad skoro vôbec nepozerám TV (len veľmi zriedka), neštrikujem a nepracujem v záhradke. Radšej čítam alebo som s rodinou (mimo TV!).

Každý z nás si musí ten svoj čas naplánovať tak, aby mal čas na všetko to, čo si praje. A ak tomu tak nie je, potom asi treba prehodnotiť aktivity, čo by bolo dobré zmeniť a čo zefektívniť.

Šablónovitá a striktne predpísaná rada k tomu, ako mať viac času NEEXISTUJE!
Každý človek má svoje prácu, záujmy a rodinu a iné priority. Rodinne založený človek si bude svoj čas inak plánovať, ako mládenec, ktorý miluje lyžovanie. Žena s tromi deťmi má úplne iné priority ako mladá dievčina, ktorá študuje na VŠ a chce pri tom podnikať.

Tak ako je to vlastne s mojim časom?
Ak sa tak pozerám na tento týždeň, mám riadny mix :-)

  • Pondelok - s tvorbou webstránok pracovala len 1-2-3 hodinky doobeda, potom hodinka v kníhkupectve :-), 3 hodiny u kamarátky a 3,5 hodiny v klube podnikateliek (kvalitná pôda pre rozvoj vlastného podnikania).
  • Utorok - polhodinka s milou pani úradníčkou z daňového úradu (ak podnikáte, opatrujte si tieto kontakty, ich cena je často nad zlato!), nejaké nákupy, písanie blog článkov a príprava jednej sladkej kytice (cca 3 hodiny).
  • Streda - niekoľko hodín tvorba webovej stránky a doklepnem(e) jeden franchise projekt (platená služba), práca v dielni s kyticami.
  • Štvrtok - časť práce s webstránkami, s franchise a nákup vo veľkosklade pre kytice.
  • Piatok - celý deň som na franchise služobnej ceste v zahraničí.

Denne vybavujem ešte poštu (klasickú), keďže prichádzajú objednávky na aj na Motivačné CD aj na IMS Produkty. Ale časovo je to nenáročná práca (vypísanie faktúry a obálkovanie CD-čok), tak som to ani nezahrnula do rozpisu.
A som v pohode.  
Medzitým sa stíham starať aj o školopovinného syna a ďalšie povinnosti v domácnosti.


Z úprimného srdca Vám prajem, aby ste našli zaľúbenie v tom, čo robíte a aby Vám to vynášalo tak, ako si to prajete!
Šťastie nie je o peniazoch! Šťastie nie je o bohatstve! Šťastie je CESTA a nie cieľ!

Nesnívajte o svojom živote (aký bude) ale ŽITE SVOJE SNY!

Monika


Komentáre
(notify = dostanete email, ak niekto zareaguje na Váš príspevok)
Pridať komentár Vyhľadávanie
Elena  - Nazor   |11-04-2010 16:53:06
Mna tento Monikin clanok a aj nazory citatelov tak zaujali, ze hoci doteraz som
nemala odvahu k podnikaniu, v tejto chvili o nom zacinam seriozne uvazovat.
Dušan  - podnikanie posuva do predu   |24-04-2010 16:13:38
Pani Elena, som presvedčený, že by ste to mala skúsiť. Je to tak trochu
adrenalínový šport. Ste prinútená rozvíjať sa a mimoriadne rýchlo sa
posuniete aj osobnostne dopredu. Keď vyjde človek z pracovného procesu kde mu
iný hovoria čo má robiť je úžasná sloboda.Hneď sa mobilizujete v
myslení, kreativite.Aj ten najmenší úspech Vás dvíha hore. A porážky,
sklamania Vás posilnia. Len musíte tak k tomu pristupovať. Veľa šťastia.
Jozo  - Utorok   |11-03-2010 17:02:09
Tou polhodinkou s uradnickou z danoveho to snad nemyslite vazne? teraz sa ukazal
Vas charakter, zial nie v najlepsom. dost vazny problem Slovenska podla mna.
Osobne si myslim, ze taketo akoze "vztahy" medzi uradnikmi a
zivnostnikmi nemaju mat v normalnej rozumnej spolocnosti ziaden priestor. Podla
mna by malo byt samozrejmostou ze akykolvek uradnik je tu pre hociktoreho
slusneho obcana ci podnikatela bez vytvarania akychkolvek vztahov. V tomto v
podstate suhlasim s Manim.
maros  - realita   |11-03-2010 17:36:56
jozo, myslim ze viete jednu vec a sice ze druhych ludi nemozte menit.. mozte
menit len seba a pristup k nim..

takze riesit "vztahy" uradnikov a
zivnostnikov nema zmysel, lebo to nezmenite.

kazdy uradnik je v niecom iny a
preto treba ku kazdemu pristupovat rovnako resp normalne a slusne. ono sa to
potom vrati.. aj ked je pravda ze daju sa pouzivat aj urcite psychologicke veci
na urcitych ludi. pretoze kazdy ma ine priority a iny pohlad na svoju pracu z
jeho uhla pohladu.. skuste jednu vec ked niekde pojdete, vzit sa do polohy toho
uradnika.. a uvidite ako sa bude chovat
christoph  - nakladanie s časom   |05-03-2010 11:16:58
S tým časom je to zložitejšie. Teoreticky mám ako podnikateľ času koľko
chcem. Takže termíny si volím podľa seba a naozaj si nemusím pýtať
povolenie. Pokiaľ si tam ale vložím súkromný čas, čas podnikania mi bude
chýbať.
Podnikám už pomaly dvadsať rokov, ale ešte som to nedokázal
spoľahlivo vyriešiť. Mám za sebou nvariantu keď som riadil 20 zamestnancov.
Tam nešlo urobiť si neplánovanú zmenu programu. Horizont na akúkoľvek
„improvizáciu“ bol týždeň aj dva. Možno to bolo aj preto, že išlo a
ide o firmu v oblasti služieb „ na mieru“ kde sa nedajú zvoliť
štandardizované postupy, a potom bude už len stačiť kontrolovať ich
dodržiavanie
Dnes podnikám sám, ale jediný rozdiel je v tom, že si možem
vybrať medzi časom, alebo peniazmi. Možem si vybrať súkromný čas, ale
zaplatím za to znížením príjmu Ako jednoosobová firma sa zasa borím s
efektivitou času. Až 80% času mi zaberajú činnosti síce súvisiace s
podnikaním, ale neprinášajúce priamy zisk.
Celé nakladanie s časom v
podnikaní sa točí okolo otázky či dokážem vytvoriť produkt s dostatočne
vysokou pridanou hodnotou, ktorú zároveň bude trh akceptovať. Respektíve
či dokážem prelomiť rovnicu, že za časovú jednotku práce dostanem
konštantné množstvo peňazí.Za rovnakú časovú jednotku musím dostávať
stále viac peňazí.
Aj výrobca papúč by určite chcel vyrobiť jeden pár
denne a dostať zaň zaplatené toľko, aby slušne vyžil. Lenže všetci, aj
sladká kytica máme na trhu konkurentov, ktorí nás nútia tieto predstavy
korigovať.
Riešením je pravdepodobne produkt, ktorý raz vytvoríte a
viacnásobne vám prinesie zisk, resp. zarába aj bez vašej prítomnosti.
Ideálne sú telekomunikácie, dodávatelia energíí, predávanie výsledkov
duševnej práce, ...
Dušan  - vdaka   |04-03-2010 22:01:43
Ďakujem vám za plnohodnotnú odpoveď. Hlavne aj zato po odkrytie vášho
súkromia. Vážim si toho nieje to samozrejmosťou. Verím, že aj ostatným to
môže spriehľadni a zlepši organizovanie podnikania.Dík za CD je
dobre.Dušan www.papuce.sk
Monika  - RE: vdaka   |04-03-2010 23:11:40
Dakujem aj ja za otázku.
Dolezite je uvedomit si, ze kazdy clovek ma ine
priority a inú mierku na šťastie. Keď denne budeme vdační (že svieti
slnko, že máme zdravé oči a vieme chodiť, za úsmev dieťaťa), potom aj
život k nám bude štedrí a svoju vďačnosť vyjadrí bohatstvom na duši....
ktoré prináša často aj bohatstvo v peňaženke :-) Teda ja to tak vnímam.
Henrieta  - Efektivita   |03-03-2010 15:51:43
Dobrý deň,
čítavam blogy pani Moniky hoci na internete ešte nepodnikám.
Ale plánujem pretože odmietam darovať svoj osobný čas firme, ktorá nie je
moja. Na zefektívnenie pracovného i osobného času odporúčam knu D. Allena
- GTD - Umenie byť produktívny bez stresu, kde popisuje metódu dotiahnúť
veci do konca, čo sa mne v mojom bývalom zamestnaní nedarilo a skákala som z
jednej veci na druhú.
maros   |11-03-2010 17:29:49
pozrem tu knizku co spominate. podla mna 90% v zamestnani skace od 1 veci k
druhej.. preto to potom aj tak na konci dna vyzera, ze ked sa pozru spat tak
namiesto 8 veci su hotove 2 a tie ostatne rozrobene.. myslim ze to je tym ze
ludia nemaju rozdelene veci podla priorit ale robia ich hocijako alebo tak ako
prichadzaju..
Gabriela Revická  - rozumiem a nechávam sa inšpirovať   |03-03-2010 00:59:49
Podnikám cez internet, chápem o čom píše Monika. Obdivujem ju, že otvorila
tému, ktorú možno nie každý pochopí. Moja kancelária je umiestnená medzi
ďalšími kanceláriami rôznych bratislavských firiem. Pracujem v nej
zväčša sama, lebo rezervátorky mojej cestovnej agentúry pracujú z pohodlia
svojho domova. Často žasnem nad tým, koľko debát vedú zamestnankyne
úradov a firiem na našej spoločnej chodbe. Rozčuľujú ma, lebo ich hlasy ma
vyrušujú pri práci. Mnohokrát si poviem: ,,Keby tieto dámy pracovali pre
svoj biznis, netrávili by toľko času kávičkovaním a nezáživnými
dialógmi, pretože sú len dôkazom toho, ako zabiť čas." Efektivita
práce súvisí aj s motiváciou. Niektoré práce sme schopní spraviť oveľa
rýchlejšie,hlavne keď vieme, že nie sme hodnotení podľa toho, koľko nám
to trvalo, ale aký je výsledok našej práce. Každopádne, Monika, zaujímalo
by ma, ako ešte svoj pracovný čas zefektívniť. Dúfam, že nás prekvapíš
nejakým tréningom o plánovaní času:-)
www.revicka.sk
tvorba-www-stranok.sk  - kavicky   |03-03-2010 01:53:40
no bavit sa o tzch uradnickach ale aj inych zamestnankynach ako
"efektivne" travia cas a vyhadzuju ho do luftu to nema ani zmysel..


tie damy ale na svoj biznis nemaju odvahu pretoze potrebuju zamestnanecku
istotu.. frflat vie kazdy.. ale nieco vytvorit, na to treba napad, trpezlivost a
vasen..

motivacia totizto vychadza z vnutra a nie z vonka ako si vela ludi
mysli..

na slovensku zatial nie je program, ktory by ukazal krok za krokom ako
zefektivnit cas napr pri praci s pc a potom samozrejme aj s ostatnymi vecami
okolo ako su telefonovanie, rozne mesengri, maily atd.. to ze niekto robi vela
veci naraz pricom preskakuje s jednej na druhu je totalne neefektivne a dokonca
to robi mozog hlupejsim.. dolezite je vzdy danu vec dokoncit a potom zacat
druhu.. aj tak podla toho ako pise monika, tak este je to velmi rezervovany
styl.. napada ma otazka pri tomto debatovani, kolko ludi ma v teame? alebo ako
najlepsie outsourcovat pracu a pod.. alebo ako sa moze jedna cestovka odlisit
od druhej a pod..
Mani  - Uradnicky   |03-03-2010 09:55:27
Co sa tyka uradnicok/ov z danoveho tak je to bieda aspon z pohladu mna ako
cestne platiaceho danoveho subjektu. Ich spravanie voci tym cestnym je casto
arogantne ako keby sme boli nepriatelia statu, a vedia dokonale znechutit
cloveka. Na Slovensku je to tak, ti cestni tahaju vzdy za kratsi koniec, a z
podvodnikov co robia su vsetci uradnici s prepacenim "posra..". Nepaci
sa mi vobec fungovanie statnej spravy u nas, rodinkarstvo v nom prekvita jedna
radost a namiesto toho zeby stat podporil slusnych cestnych ludi, tak ich drbe
prostrednictvom statnych uradnikov a grazli si robia co chcu. To ani nehovorim o
sudoch, totalna pohroma, sudcovia maju obrovske platy a obcania iba oci pre
plac! Policajti su dalsia samostatna kategria, moja dovera v nich je hlboko pod
nulou. Su nam taketo urady na nic a pritom ich je tak strasne vela. Uradnikom
ide len o jedine mat co najvyzsi prijem a odmien z nasich dani, aj za cenu
dohadzovania zakazok, pochybnych tendrov a ludi maju akurat tak na haku. A to si
cestnych ludi ani vobec nevazia. Tohto roku mame zase volby, ako mozete vidiet
uz sa nam tito chrapuni zlodejski z parlamentu predbiehaju vo vymyslani
stupidnych napadov v ramci predvolebnych kampani. Som znechuteny.
Monika  - RE: Uradnicky   |03-03-2010 10:14:41
Mani, a je nieco, co sa vam paci? Z coho sa tesite? Skuste vymenovat vsetko co,
co vidite ako DOBRE.... Pamatajte: na co myslite, to sa zosilni a to porastie.
Prajem Vam lasku v srdci!
Mani  - Jasne   |03-03-2010 10:38:33
Ano Monika! Vy sa mi velmi pacite. Moj clanok vyznel dost agresivne a negativne,
ale nemajte obavy lasku v srdci mam. Trapi ma ako to tu funguje co sa tyka
uradov a clanok bol mysleny ako zamyslenie mozno aj pre pracovnikov uradov,
mozno mate aj z tejto skupiny citatelov, aj ked asi malo. Su to akesi fakty z
toho co sa tu deje, ved si zoberte kolko pripadov vidime v relaciach ako palba,
obete a ti druhi, lamparen ... Niekedy mam pocit ze sa kazdy tvari ze vsetko
funguje ako ma a ze vsetko je v poriadku ale opak je pravdou.
Monika  - RE: Jasne   |03-03-2010 10:53:12
Tak uz viete, preco nepozeram TV? :-) Citam len pozitivne knihy a myslim len na
to, co chcem, aby rastlo...A som hlboko presvedcena, ze ludia su dobri. VSETCI.
Len nie vzdy vieme správne zvladat zivotne situacie...ale toto je uz mimo temy
clanok...tak koncim, aby ma administratorka neupozornila, ze sa mam drzat temy
Mani  - TV   |03-03-2010 11:22:43
Mne staci ze zazriem uputavku a mam dost, ak by som tieto relacie pozeral dnes
by som bol pravdepodobne po infarkte a nepisal by som tu. Reagoval som iba na
bod "UTOROK" polhodinka s uradnickou danoveho uradu. Spravte diskusiu na
tuto temu v ramci nejakeho clanku, myslim ze by to slo. Zaujimalo by ma, co je
zac ta administratorka! Potvorka jedna, ked Vas upozornuje co mate pisat. Aby
sme sa dostali k casom. Ja tiez podnikam. Vstavam zvycajne o 7:30 ale stane sa
ze aj po 90 ako dnes a taktiez si zadelim cas ako uznam za vhodne, ak
dostanem napad co vylepsit, zapisem si ho alebo hned pracujem aj neskoro vecer.
Vyhovuje mi podnikanie a v podstate je pre mna praca konickom. Na druhej strane
je potrebne vynalozit aj vela namahy a netvrdim ze podnikanie je jednoduche,
treba mat chut, chciet cosi dosiahnut a musi to cloveka skutocne bavit.
Vladimir  - RE: Jasne   |03-03-2010 15:03:41
Jasne ze zlo neexistuje. Je to len nedostatok dobra. To nemam z vlastnej hlavy
ale cital v jedej pozitivnej knihe.
maros  - PASIVNZ PRIJEM NA SLOVENSKU   |03-03-2010 00:01:42
dobry den vsetkym,

monike urcite trvalo volaku dobu kym sa jej rozbehlo jedno s
podnikani, velmi zavisi aky je zakaznik a aka je vasa ponuka, ak viete spravne
zacielit zakaznika mozete predavat menej veci za vyssiu cenu. ak si spravne
rozdelite cas tak ziskate viac casu. vela veci ale monika nehovori lebo to na
slovensku neni zvykom. kvalita materialov napr z usa je tak o 1000%
hodnotnejsia. co chcem ale povedat, ze ak chcete ziskat najviac casu je idealne
spravne veci outsourcvat.. plus podla typu vasho businesu automatizovat. cize ak
chcete nieco efektivne dosiahnut, je najlepsie orientovat sa na veci ktore vam
prinasaju a prinesu najviac a vsetky ostatne delegovat. takto ziskavate dalsi
cenny cas. na internete je velke mnozstvo sposobov ako mozete zarobit. ci uz cez
produkty klasicke, cize rozne eshopy a pod, tak aj cez elektronicke - pdf ebooky
+ video audio webinare.. atd .. moznosti je fakt vela. staci len vhodne hladat
na google.com.

tusim spravim webinar o tom ako mozu ludia velmi jednoducho
vytvorit firemny web + ukazky zopar marketingovych tipov.. lebo na slovensku je
toto fakt v plienkach. dakujem maros
Zita  - maros   |03-03-2010 08:18:00
Prosim ked spravis to co slubujes tak ma upozorni dakujem vopred. Z.
Monika  - RE: maros   |03-03-2010 10:10:20
Suhlasim s tym, ze su veci, o ktorych sa na SLovensku nehovori verejne. Niektore
sposoby prave popisujem v RIM baliku velmi podrobne. V podstate sposob ako na to
(ako dosiahnut pasivny prijem z internetu) - ako vytvorit podobny biznis ako je
aj RIM projekt - podrobne pisem v RIM baliku. Logicky, ze to nepreberám verejne
:-)
Robert  - Pasivny prijem z netu   |08-03-2010 20:59:03
Maros, nacrtol ste zaujimavu temu. Prosim poslite kontakt na vymenu nazorov.

cleros8@gmail.com
Ján  - Názor   |02-03-2010 23:35:36
Dostávam tieto maily od pani Moniky veľmi často. Už som to aj chcel
niekoľko krát zrušiť. Ničím ma to tu nezaujalo a sem tam pozriem na na
horoskopoch význam krstných mien.

To jedine ma tu zaujalo. Inač nič.
Pridať komentár
Meno:
Email:
 
Názov:
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch::(:shock:
:X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s:!::?::idea::arrow:
 
Please input the anti-spam code that you can read in the image.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 


Zaregistrujte sa a získajte ZDARMA


Rýchlokurz
Ako nevyhodiť von oknom 95% z Vašich online príjmov

(23-dnový kurz e-mailom - pomoc pre Vašu úspešnú webstránku)


Po registrácii pre odber rýchlokurzu OKAMŽITE ZÍSKATE aj
eBook: Zákony úspechu v online podnikaní.

Meno       
Priezvisko
E-mail      

Vaše údaje podliehajú zákonu o ochrane osobných údajov. Nikdy nebudú vydané tretej strane a slúžia len na zasielanie IMS správ. Odber správ môžete v budúcnosti kedykoľvek odhlásiť.